نورپردازی تالار عروسی

نورپردازی تالار عروسی

نورپردازی تالار عروسی

برای نورپردازی سالن ها و تالارهای عروسی راههای متفاوتی وجود دارد. اگر بخواهیم بدانیم که سالن مورد نظر را چگونه نورپردازی کنیم، باید اصول اولیه نورپردازی را مدنظر قرار دهیم. نورپردازی تالار عروسی با توجه به نوع برگزاری جشن ها و مراسم با هم متفاوت است. سالن های پذیرایی برای مصارف گوناگون استفاده می شوند. نورپردازی با توجه به میهمانان حاضر در سالن نیز می تواند متفاوت باشد.

نورپردازی تالار عروسی یکی از مهم‌ترین مواردی است که تاثیر زیادی در شور و حال مهمانان دارد. در واقع گاهی ما فقط همه چیز را در سیستم صوتی تالار عروسی، تزئینات و گل آرایی می‌بینیم، ولی این‌ها نیمی از کار هستند. اگر نورپردازی مراسم عروسی درست صورت نگیرد، یک آهنگ خوب تاثیر زیادی ندارد. و زیبایی دکوراسیون دیده نمی‌شود. بنابراین شما باید نورپردازی تالار های عروسی را جدی بگیرید و آنها را خیلی حرفه‌ای انجام دهید.

نکات ضرور در نورپردازی سالن ها و تالارهای عروسی

نورپردازی تالار عروسی

اولین بخش نورپردازی در تالار عروسی، فضای بیرونی آن است. اگر بخش بیرونی تالار زیبا باشد، افراد را جذب می‌کند و آنها برای دیدن آن به داخل هدایت می‌شوند. بنابراین حالت تبلیغی و برندینگ دارد، پس توجه ویژه‌ای به این قسمت داشته باشید. ابتدا باید برای نمایش کل ساختمان، از نورپردازی خیلی نرم و یکنواخت استفاده کنید تا تمام ساختمان را به صورت یکدست روشن کند.

اگر بخواهید معماری و تزیینات در نمای بیرونی ساختمان مشخص شوند٬ از نورپردازی تاکیدی بهره ببرید. یعنی  شکل‌ها، بافت و ریزه کاری‌ها را هم نمایش بدهید. در واقع با یک نورپردازی درست می‌توان حتی کوچک‌ترین و ساده‌ترین اجزا را به یک نمای چشمگیر و درخشان تبدیل کرد تا افراد جذب زیبایی آن شوند.

 

در نورپردازی تالار عروسی ابتدا باید به بخش عمومی فضا دقت کنید به این معنی که روشنایی نور باید طوری باشد که مهمانان به راحتی داخل شوند، همه چیز را ببینند و نیروهای خدماتی بدون هیچ مشکلی به پذیرایی بپردازند. روی میزها نباید سایه بیفتد و باید لوازم آن به خوبی مشخص شوند. چنانچه معماری داخل سالن زیباست و عناصر تزیینی مختلف استفاده کرده‌اید، شما می‌توانید نور را به صورت موضعی بر روی این وسایل ایجاد کنید.

نورپردازی هوشمند تالار عروسی

نورپردازی هوشمند تالار عروسی

برای تالار عروسی نورپردازی هوشمند خیلی اهمیت دارد و به شما کمک می‌کند تا حرفه‌ای تر عمل کنید. نورپردازی هوشمند یعنی تمامی ساعات، لامپ‌ها به یک رنگ نیستند. بلکه هنگام خوش آمد گویی، رقص، شام، خداحافظی و … تنها با یک دکمه رنگ‌ها تغییر می‌کند و فضای جالب و خاصی را به وجود می‌آورند.

در بالای میز میهمانان نور باید به شکل یکنواخت بتابد و آنها دید کافی بر غذا و خوراکی‌ها داشته باشند.

راهرو یا حتی بالای میزها می‌توانید از چراغ‌های رشته‌ای و پر زرق و برق استفاده کنید و فضایی خاص پدید آورید. در طول تالار، روی میزها و گوشه‌های دیوار، از شمع استفاده کنید تا فضایی گرم، دوست داشتنی و رمانتیک فراهم شود. همچنین می‌توانید در نورپردازی سالن عروسی، از چراغ‌های چشمک زن آویزی هم استفاده کنید. این‌ها با پس زمینه تیره، فضایی بی‌نظیر را به وجود می‌آورند. این مورد می‌تواند برای پشت جایگاه عروس و داماد هم کاربردی باشد و جلوه‌ای خاص به فیلم و عکس‌ها بدهد.

 

 

چه مدل لوسترهایی می توان برای تالار استفاده نمود؟

لوسترها راه بسیار خوبی برای بیان و اضافه کردن سبک و عملکرد نور به راهرو، سرسرا، پذیرایی یا ورودی شما هستند.

چه یک سرسرا بزرگ داشته باشید، چه ورودی کوچک یا سقف طاقدار، گزینه های مدرن برای هر زیبایی شناسی وجود دارد. تالار ها مکانی برای برگزاری مراسمات بزرگ و باشکوه می باشند و این فضای بزرگ نیازمند نورپردازی متناسب با خود می باشد.

اکسسوری و لوازم دکوری متنوعی برای تزیین تالار پذیرایی و باغ تالار وجود دارد. می‌توانید علاوه بر تزئین راهروهای ورودی و میزها، ایده‌های طراحی زیادی را با یکدیگر ترکیب و برای تکمیل دکوراسیون تالارپذیرایی استفاده کنید.  لوستر یکی از لوازمی که در دکوراسیون تالار عروسی نادیده گرفته می‌شود.

لوستر برای تزئین سقف سالن پذیرایی و یا نورپردازی باغ تالار و نورپردازی تالار عروسی نیز کاربرد دارد.

نورپردازی دکوراتیو 

مساله دیگر در نورپردازی سالن های مجالس استفاده از نورپردازی دکوراتیو می باشد. شما می توانید با روشن کردن نور در جای جای سالن جلوه بصری بسیار زیبایی را بوجود آورید. مثلا استفاده از زیر میزها و یا پایه های ستون ها برای نورپردازی که می تواند با والواشر و یا دکوراتیو صورت پذیرد. در برخی از مجالس نیازی نیست میهمانان به وضوح رویت شوند، برای اینکار می توانیم با نورپردازی کلی فضا با رنگهای متفاوت و استفاده از پروژکتورهای رنگی کل فضا را روشن کنیم
نورپردازی با نورهای رنگی علاوه بر روشن شدن، فضای نامفهومی را برای بیننده بوجود می آورد.

رنگ نور آبی برای این کار بسیار مناسب است. یکی از خصوصیات رنگ نور آبی خاصیت مرموز بودن آن است. صرفا با رنگ آبی می توان هم روشنایی محیطی را تامین کرد و همزمان عدم وضوح اجسام و افراد را زیر این نور به ذست آورد. رنگ نور آبی، لومن بسیار پایینی تولید می کند.

این مساله سبب می شود هم میهمانان به خوبی تردد کنند به وضوح دیده نشوند. اگر به اکثر برنامه های تلویزیونی که تماشاگر محور هستند دقت نمایید می بینید که رنگ نور موجود به سمت تماشاگرها آبی می باشد. در این نوع نورپردازی با متمرکز کردن نور به روی سن فضای مطلوبتری بدست می آید.

هنگام نورپردازی در تالار های عروسی، از نورهای رنگی و متفاوت هم بهره ببرید مثلا اگر تالار خیلی بزرگ است و صندلی‌ها با هم فاصله دارند، می‌توانید برای هر کدام از بخش‌ها با توجه به رنگ و تزیینات، نورپردازی متفاوتی استفاده کنید و همچنین از این طریق بخش‌ها را از هم جدا کنید.

 

ما در فروشگاه افتخار همواره تلاش کردیم تمام نیاز شما به انواع لوستر و دیوارکوب و … را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت فراهم کنیم.

آویز خطی ۳ شعله مدل SP07-106-3L

تماس بگیرید
  • ورق آهنی درجه ۱ سبک با رنگ استاتیک
  • کلیه قطعات الکتریکی درجه ۱

آویز خطی ۳ شعله مدل SP07-303-3L

تماس بگیرید
  • ورق آهنی درجه ۱ سبک با رنگ استاتیک
  • کلیه قطعات الکتریکی درجه ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سه =

سبد خرید فروشگاه