نورپردازی اتاق کودک

نورپردازی اتاق کودک

همانطور که می‌دانید، نورپردازی محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، تاثیر بسیار زیادی بر روحیات ما دارد. نورپردازی می‌تواند در ما حالات روانی گوناگونی ایجاد کند.

مثلا انگیزه، شادی، سرحالی یا حالات روانی منفی. پس نورپردازی یکی از مهم‌ترین المان‌ها در دکوراسیون منزل است. در این مقاله قصد داریم درباره نورپردازی اتاق کودک صحبت کنیم.

در هنگام طراحی اتاق خواب کودکان باید به نکته های زیادی توجه کرد، یکی از این موارد مهم نورپردازی صحیح و اصولی است زیرا امنیت و عدم ترس کودکان از تاریکی به آن بستگی دارد:

از تابش درست نور مطمئن شوید

نورپردازی اتاق کودکان باید ملایم و تابشی نرم داشته باشد، که موجب شود اتاق گرم و صمیمی به نظر برسد و کودک در آن احساس امنیت کند و بتواند خوابی آرام و لذت بخش را تجربه بنماید.

این نور باید بین روشنایی و تاریکی باشد، اما این تاریکی نباید به گونه ای باشد که کودک هنگام بیدار شدن از خواب و یا با لحظه ای تنها ماندن در اتاق خویش احساس ترس کند، و همانطور شدت تابش نور نباید به گونه ای باشد که چشم کودکان را که احتیاج به استراحت دارد را بیازارد.می توانید برای رسیدن به این هدف از کنترل های تنظیم کننده نور بهره بگیرید .

چطوری چراغ مناسب انتخاب کنم؟

چراغ های سقفی مناسب اتاق کودک با مدل های متنوع و مختلفی در بازار موجود هستند. چراغ هایی که منبع نور آن ها با لایه ای پوشیده شده است و دارای محفظه هستند تا از تابش مستقیم نور جلوگیری کرده و آن را یکدست و ملایم پخش کنند بهترین انتخاب برای اتاق کودکان به شمار می روند، یا استفاده از چراغ هایی که به سقف چسبیده اند و یا فاصله ی کوتاهی از سقف دارند نیز گزینه ی ایده آلی محسوب می شوند.

نور خورشید، به مقدار کافی!

از نور طبیعی و دلنشین استفاده کنید اما نگذارید که نور خورشید به طور مستقیم بر اتاق بتابد و محیط را گرم و آزاردهنده کند، و کودک را دچار گرما زدگی بکند.فضارا خنک نگه دارید از پرده های سفید برای جذب و متعادل کردن نور بهره ببرید .

انتخاب بهترین رنگ لامپ برای اتاق خواب

رنگ و روشنایی نورها را بسته به معماری و دکور اتاق کودک و رنگ های مکمل انتخاب کنید. رنگ سفید و زرد معمولا به صورت ترکیبی یا جداگانه برای نورپردازی اتاق خواب کودک استفاده می شود. اگر از نورهای رنگی برای نور اتاق کودک استفاده می کنید، به رنگ انتخابی توجه کنید تا روی فعالیت خواب کودک تاثیر منفی نداشته باشد.

رنگ های ملایم و آرامش بخش بهترین گزینه به حساب می آیند. استفاده از نور آبی هنگام خواب باعث آرامش می شود. بنابراین اشکالی ندارد که در اتاق فرزندتان نور آبی داشته باشید. هالوژن ها معمولا نورهای ملایم تری دارند. می توانید به خرید هالوژن فلزی برای اتاق کودک خود بپردازید.

  1. برای روشن کردن اتاق کودک از لوستر یا لامپ های بزرگ استفاده نکنید. مناسب ترین گزینه برای روشنایی اتاق کودک، لامپ هایی هستند که آویزان نشده اند و به سقف متصل نیستند.
  2. چراغ سقفی توکار مناسب ترین گزینه برای نورپردازی اتاق خواب کودکان است. این پنل ها با ایجاد نور مناسب و دمای نور کافی دارای بالاترین درجه کیفیت نور هستند.
  3. در نورپردازی اتاق خواب کودک از نور کم استفاده کنید. تابش خیره کننده نور به خصوص در شب برای کودکان و نوزادان آزار دهنده است. چراغ خواب اتاق کودک باید تنظیم شده و متعادل باشد.
  4. تمام جزئیات مورد استفاده برای روشنایی اتاق خواب کودک باید تا حد امکان برای کودک کوچک ترین خطر را داشته باشد. خطر آسیب یا برق گرفتگی برای کودک یا نوجوانان نداشته باشد. کودکان نباید به سیم دسترسی داشته باشند.
  5. خلاق باشید و سقف را با چراغ ها و ستاره های کریستالی روشن کنید یا با استفاده از فیبر نوری سقف را با ستاره های رشته ای مانند آسمانی پر کنید.

۵ نکته طلایی برای نورپردازی اتاق خواب کودک

نورپردازی اتاق کودک

نورپردازی اتاق کودک برای بازی

کودکان بیشتر اوقات بیداری خود را به بازی کردن در فضای اتاق خواب خود مشغول هستند. پس علاوه بر اسباب‌بازی‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند، فضایی که در آن بازی می‌کنند هم بسیار مهم است.

نور نامناسب در فضای بازی کودکان می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بینایی و ضعف چشم ‌شود. همچنین بسیاری از حالات روانی در کودکان مثل عدم احساس آرامش بخاطر نور نامناسب فضایی است که در آن قرار دارند.

توجه به میزان نور بازتاب شده از منبع نور اتاق کودک و تناسب رنگ نور با رنگ دیوارها و وسایل اتاق از موارد مهمی است که حتما باید به آنها توجه داشته باشید.

استفاده از لوسترهایی که طرح‌های متنوع و مورد علاقه کودکان را دارد، برای تزیین اتاق کودک و ایجاد نور کافی گزینه خوبی‌ است.

نورپردازی اتاق کودک برای خواب

ممکن است کودکان در هنگام خواب به خاطر ترس از تاریکی، احساس آرامش نداشته باشند و فضای اتاق خواب برای آنها کمی دلهره‌آور باشد. به خصوص اگر کودکتان را به تازگی به تنها خوابیدن در اتاق خوابش عادت داده‌اید. پس بهتر است برای آرامش هرچه بیشتر کودکتان، از چراغ خواب‌های فانتزی با طرح‌های مورد سلیقه فرزندتان استفاده کنید تا در عین ایجاد یک فضای فانتزی و زیبا برای او، به او این اطمینان را بدهید که تنها بودن در اتاق برای او هیچ خطری ندارد و همه‌چیز در اتاق خوابش عادی است.

 

ما در فروشگاه افتخار همواره تلاش کردیم تمام نیاز شما به انواع لوستر و دیوارکوب و … را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =

سبد خرید فروشگاه