نورپردازی دیوار پذیرایی

نورپردازی دیوار پذیرایی

نورپردازی دکوراسیون منزل به اندازه خود دکوراسیون و چیدمان آن اهمیت دارد. بدون نور نمی توان زیبایی های دکوراسیون را به خوبی دید. اگر نورپردازی دیوار پذیرایی به درستی انجام شود٬ می توان علاوه بر نشان دادن زیبایی دکوراسیون منزل، نمای زیباتری نیز به آن بخشید.

نورپردازی می تواند فضای خانه را از یکنواختی درآورده و به آن روح و سرزندگی ببخشد. نورپردازی دیوار پذیرایی تاثیر زیادی روی دکوراسیون می گذارد و قادر است فضای یک خانه را باشکوه و شیک و یا نازیبا و ناخوشایند نشان دهد.


نوع منابع نور، محل نصب و میزان روشنایی آنها اهمیت فراوانی در نورپردازی دارد. روشنایی کم و ناکافی محیط خانه را کوچک تر و کسل کننده نشان می دهد.

در مقابل روشنایی بیش از حد نیز ناخوشایند بوده و چشم ها را اذیت می کند. روشنایی زیاد روی دکوراسیون تاثیر منفی می گذارد. مقدار روشنایی باید مناسب و اندازه باشد و بتوان آن را کنترل کرد.

نورپردازی دیوار پذیرایی:

نورپردازی اتاق پذیرایی از اصلی ترین مراحل نورپردازی دکوراسیون منزل می باشد. روشنایی و زیباسازی اتاق پذیرایی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا افراد خانواده بیشتر ساعات روز را در اتاق پذیرایی می گذرانند. همچنین مهمان هایی که به خانه شما می آیند در سالن پذیرایی می نشینند. زیبایی و لوکس بودن اتاق پذیرایی، مدرن بودن منزل شما را به نمایش می گذارد.

اگر در نورپردازی این اتاق از لوستر استفاده می کنید; بهتر است لوسترهایی با شیشه های منشوری را انتخاب نمایید. این لوسترها دکوراسیون شما را لوکس نشان داده و به آن جذابیت میبخشند.

برای منازلی به سبک مدرن می توان از نورهای مخفی ال ای دی در سقف نیز استفاده نمود. در خانه های بزرگ٬ سالن پذیرایی جدا از دیگر قسمت های خانه می باشد. لوستر بهترین منبع نور برای استفاده در سالن پذیرایی می باشد.

استفاده از نورهای هالوژن مخفی و لامپهای جدید ال ای دی نیز جلوه زیبایی به سالن پذیرایی داده. این نورها فضا را شیک و مدرن جلوه می دهد.

 

نصب دیوارکوب به صورت قرینه برای ایجاد توازن و تعادل در روی دیوار

برای برقراری حس تعادل و توازن می‌توان از یک جفت دیوارکوب به صورت قرینه برای نورپردازی دیوار پذیرایی استفاده کرد. برای جلب توجه بیشتر یک تابلو هنری زیبا هم می‌توان مابین فضای ‌آن‌ها قرار داد.

 
دیوارکوب ها را به کنج ها و نقاط دور از دسترس ببرید.

فضاهای کوچک مانند لبه پنجره‌ها را می‌توان با چراغ های دیوارکوب‌ روشن کرد، این کار خصوصا در شب بسیار حائز اهمیت است. مثلا در یک پروژه نورپردازی، یک جفت چراغ دیوار کوب طلایی برای تامین روشنایی گوشه تورفته دیوار استفاده شده است تا سطح دومی از نور را برای محیط فراهم کند و این دو دیوارکوب طلایی همانند دو جواهر درخشان روی دیوار خودنمایی می‌کنند. ضمنا همیشه به وجود نور در آن مکان نیاز نیست. بنابراین می‌توان در مواقعی که ضرورت دارد به سراغ دیوارکوب‌ها و نور دلچسب‌شان رفت.

 
از دیوارکوب ها برای نورپردازی به جای آباژور رومیزی استفاده کنید

در فضای داخلی اتاق یا فضاهای شبیه آن می‌توان از یک چراغ دیوارکوب مشکی یا برنزی در کنار لامپ اصلی استفاده کرد. تا در صورت لزوم برای مطالعه از نور این دیوارکوب‌ها استفاده کرد. این عمل ساده جذابیت فوق‌العاده به دکوراسیون اتاق نیز خواهد بخشید. در یک فضای مدرن و ساده می‌توان در کنار میز از یک صندلی هم استفاده کرد. این صندلی برای پنهان کردن سیم‌کشی دیوارکوب می‌تواند کمک شایانی بکند و ظاهر شیک اتاق را حفظ کند.

 
نورپردازی دیوار پذیرایی با دیوارکوب ها با بازوی متحرک به جای چراغ های سقفی

در طراحی نور برای فضاهای بزرگ با استفاده از چراغ های دیوارکوب دیگر فقط هدف ایجاد یک فضای مطلوب برای مطالعه یا فراهم کردن یک فضای شخصی نیست. هدف از نورپردازی دیوار پذیرایی٬ ایجاد یک نور کانونی و مرکزی برای روشن کردن یک محدوده وسیع‌تر است. که کل فضای نشیمن را روشن کند.

برای این منظور می‌توان از دیوارکوب های بازویی متحرک استفاده کرد. این عمل یک جایگزین مناسب و خلاقانه برای استفاده از نور سقفی یا آویزهای سقفی است که نیاز به سیم‌کشی و هزینه زیادتری دارند.

نورپردازی دیوار پذیرایی

چراغ رومیزی اتاق کار را به دیوارکوب تبدیل کنید تا میزتان خلوت شود.

یک لامپ روی میزی ساده همان کارکردی را در منزل و اتاق کار خانه‌تان برای شما خواهد داشت که در اداره و محیط کاری‌تان. شاید شما بخواهید اتاق کارتان در منزل صمیمی‌تر و جذاب‌تر از محل کارتان باشد، بنابراین می‌توانید از یک دیوارکوب مناسب استفاده کنید که هم روی میزتان را خلوت می‌کند و هم ظاهری متفاوت  ایجاد می‌کند. همچنین یکی از راه ی مناسب برای نورپردازی دیوار پذیرایی و اتاق است. استفاده از این دیوارکوب‌ها ظاهری مدرن به اتاق‌تان می‌دهد.

ما در فروشگاه افتخار همواره تلاش کردیم تمام نیاز شما به انواع لوستر و دیوارکوب و … را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =

سبد خرید فروشگاه