نورپردازی محوطه باغ

نورپردازی باغ
نورپردازی محوطه باغ و فضای باز و بیرونی ساختمان با بهترین تجهیزات و بی نظیرترین ایده ها از اصول و قواعد ‏خاصی پیروی می کنند. همه کسانی که صاحب باغ و ویلا هستند یا قصد دارند محوطه شرکت و کارخانه خود را ‏خیلی شیک و لوکس جلوه دهند، به دنبال ایده های نورپردازی محوطه و فضاهای بیرونی هستند.

اهمیت نورپردازی محوطه باغ مخصوصا برای فصل بهار و تابستان که فرصتی برای دورهمی و نشست های ‏گروهی است بیشتر می شود. ایده های زیادی برای نورپردازی موقع محوطه سازی وجود دارد اما اینکه تا چه ‏اندازه اصولی است جای شک و تردید است. صنایع روشنایی شب تاب با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع چراغ ‏محوطه در بهترین و شیک ترین مدل ها، شما را در این زمینه یاری خواهد کرد تا بهترین نورپردازی را داشته ‏باشید.‏

نکات کاربردی و مهم در نورپردازی محوطه باغ

  • ارزیابی امکانات فضا

اولین نکته در نورپردازی ویلاها و باغ‌ها، ارزیابی امکانات فضایی است که در اختیار داریم. محیط مورد نظر ما ممکن است فقط از یک عمارت بزرگ در وسط یک باغ تشکیل شده باشد یا دارای عناصر مختلفی مانند آبنما، استخر، نیمکت، صندلی، انواع درختان و درختچه‌ها و … باشد. هر کدام از این عناصر، بستری منحصر به فرد برای ایجاد دکوراسیونی هستند که هم به زیبایی فضا کمک می‌کند و هم باعث روشنایی بهتر محیط می‌شود.

به یاد داشته باشید که در نورپردازی ویلاها و باغ‌ها نکته مهم دیگر این است که نباید فضای تاریکی وجود داشته باشد. امنیت، نور و زیبایی با هم معنا پیدا می‌کنند.

نورپردازی باغ
  • طراحی عناصر جدید

یکی از کاربردی‌ترین این عناصر، ایجاد فضایی برای نشستن است. تعدادی نیمکت، درخت یا صندلی و میزهای ساده می توانند در این امر به شما کمک کنند. پس از افزودن آنها به فضا، توجه داشته باشید که این نقطه باید یکی از درخشان ترین قسمت‌های باغ شما در شب باشد. افراد باید نور کافی برای نشستن و گفتگو با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند از ارتباط بهتری برخوردار شوند، احساس امنیت بیشتری داشته باشند و به راحتی به سایر قسمت‌های باغ دسترسی داشته باشند. مجسمه ها یکی دیگر از عناصری هستند که می توانید با خلاقیت به فضای باغ یا ویلای خود بیفزایید و با نور بخشیدن به آن‌ها زیبایی فضای خود را دو چندان کنید.

  • باغ و درختان را فراموش نکنید

اگر ایده نورانی کردن درختان را دوست دارید می توانید از همین استراتژی در نورپردازی باغ و ویلا استفاده کنید. برای این منظور می توانید از شاخه های درختان تنومند و کهنسال استفاده کنید. یا خطوط روشنی در اطراف درختان ایجاد کنید. چراغ های پارکی شکل دیگری از نورپردازی است که در فواصل زمانی معین به داخل باغ حفر می شود تا به روشنایی و زیبایی آن کمک کند. پیشنهاد می کنیم در این قسمت از رنگ های متنوع مانند سفید یا برنزی استفاده کنید تا جلوه ای دیدنی به محیط خود بدهید.

      • به دیوارها فکر کنید

      دیوارها به خصوص دیوارهای سیمانی که براق نیستند. می توانند گزینه های خوبی برای نورپردازی محوطه باغ باشند. بسته به سلیقه و شرایط فضا، چراغ های ردیفی و شاخه ای مانند LED و چراغ های آویز ٬ می توانند گزینه های خوبی برای نورپردازی دیوار حیاط و تراس ویلا باشند.

۳ مدل اصلی نورپردازی محوطه ویلا و باغ و ساختمان

نورپردازی محوطه و فضای باز ۳ نوع اصلی دارد که کلیه ایده ها و روش هایی که به شما آموزش خواهیم داد ‏براساس همین موارد خواهند بود:‏

  • نورپردازی عمومی (‏Ambient Lighting‏)

این فرم از نورپردازی هیچ هدف خاصی ندارد و تنها می خواهد حس و حال خاصی به فضای شما بدهد. نقش این ‏نوع نورپردازی مثل موسیقی پس زمینه آهنگ است. مثلا چراغ هایی که نزدیک درختان یا فنس های اطراف ‏هستند در این دسته قرار می گیرند.‏

  • نورپردازی کاری (‏Task Lighting‏)

در این نوع نورپردازی محوطه باغ هدف خاصی را دنبال می کنیم. مثل چراغ هایی که برای پلکان، ایوان یا پاسیو ‏نصب می گردند. یا چراغ هایی که برای روشن کردن حکاکی های دیوار در نزدیکی آن نصب می شوند.

  • نورپردازی تأکیدی (‏Accent Lighting‏)

هدف از این نوع نورپردازی محوطه باغ این است که ناحیه خاصی از باغ، ویلا یا هر فضای دیگری را نشان دهد. ‏مثلا نورپردازی که در بستر چمن و گل ها وجود دارند. یا چراغ هایی که در پای مجسمه ها نصب می شوند.‏

توجه داشته باشید که هدف شما از نورپردازی فضای باز این نباشد که بخواهید زیبایی های باغ و ویلای خود را به رخ ‏بکشید. چون در طول روز بهتر پیدا هستند. هدف شما باید این باشد که با نورپردازی محوطه باغ، جلوه بسیار ‏متفاوتی از فضای بیرونی به نمایش بگذارید. پس نباید فقط از یک نوع نورپردازی ‏استفاده کنید. تا فضای بیرونی شما خسته کننده به نظر نرسد.

ما در فروشگاه افتخار همواره تلاش کردیم تمام نیاز شما به انواع لوستر و دیوارکوب و … را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

سبد خرید فروشگاه